دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت مطرح کرد؛

تاکید بر ضرورت بازخوانی و آسیب‌های برنامه‌ها و توجه بیشتر به امور فرهنگی اربعین 

تاکید بر ضرورت بازخوانی و آسیب‌های برنامه‌ها و توجه بیشتر به امور فرهنگی اربعین 
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بر لزوم پرداختن به امور فرهنگی و اقامه نماز در مواکب اربعینی تاکید و خاطرنشان کرد که بازخوانی و رفع   آسیب‌ها بیش از  هر چیز ضرورت دارد.  
کد خبر : 929283

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به اتفاق هیئت همراه در ادامه سفر به عراق امروز با محمد کاظم آل صادق سفیر کشورمان در بغداد دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار دو طرف اربعین امسال را در مجموع بهتر و روانتر از سال قبل ارزیابی کرده و تاکید کردند که با تلاش مسئولان دو کشور از اتفاقات ناخواسته و ناگوار کاسته شده و در برخی شاخص ها اقدامات خوبی رقم خورده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاکید براینکه اربعین مسئولیت بزرگی است و باید به  اداره آن نگاه ویژه ای داشت،گفت: این مسئولیت باید در جایگاه خود مورد توجه قرار گیرد تا بتواند همه جهات را به خوبی تحت پوشش قرار داده و برنامه ریزی ها در زمان خود تدبیر و اجرایی شود.

وی با تاکید براینکه بازخوانی و رفع آسیب‌ها باید در اولویت قرار گیرد، گفت: در جلساتی ‌که طی این سفر در نجف،کربلا، سامراء و کاظمین با فعالان و دست اندرکاران حوزه اربعین برگزار شد دغدغه‌ها و پیشنهاداتی داشتند که در صورت پیگیری و تحقق ، ضمن رشد امور فرهنگی، تسهیل خدمات رسانی به زائران را در پی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: حج و زیارت در حیطه وظایف واگذار شده همچنان فعالانه حضور و آمادگی دارد برخی از پیشنهادات ارائه شده را با همکاری دستگاه‌های ذی ربط دو کشور پیگیری کند.

سفیر کشورمان در عراق نیز با اشاره به اینکه ویژگی های اخلاقی، از خود گذشتگی، ایثار و تلاش داوطلبانه عراقی ها در مدرسه اربعین متجلی می‌شود، گفت: اربعین کارگاه انسان سازی است و در ارتباط فرهنگی و روحی مردم و موکب داران دو کشور تاثیرات مثبت و ارزنده ای داشته و دارد.

آقای آل صادق به راه‌اندازی ستاد عراق و ده قرارگاه و هشت کمیته با مدیریت سفارت کشورمان برای پیگیری و تسهیل امور در موسم اربعین اشاره کرد و گفت: تاکنون مشکلات متعددی در سایه تلاش و پییگیری‌های این مجموعه رفع شده است.

در ادامه این دیدار دو طرف در خصوص لزوم توجه به دوره اعزام زائران برای حضور در مراسم اربعین و فراهم کردن زیرساخت‌ها و امکانات لازم تبادل نظر کردند و سفیر کشورمان در عراق به پیشنهادات در حال پیگیری که می‌تواند تسهیلات بهتری را برای موکب داران ایرانی و زائران فراهم کند اشاره و تصریح کرد: در این روند همبستگی و ارتباط معنوی پیروان و عاشقان اهل بیت باید مورد توجه جدی قرار گیرد. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سفیر کشورمان با اشاره اینکه ارزیابی‌ها نشان دهنده افزایش جمعیت راهپیمایان اربعین در ده سال آینده است، تاکید کردند: آسیب شناسی سالانه و ارائه راهکارهای جدید ضروری است.

سفیر کشورمان درپایان تصریح کرد: با اقدامات و تدابیر اتخاذ شده و تعامل طرف عراقی شاهد کاهش حوادث رانندگی و جان باختگان این حوادث در اربعین امسال هستیم و این نشان می‌دهد که آسیب شناسی‌ها، پیگیری‌ها و کنترل‌ها موثر بوده است و امیداواریم که در سال‌های آینده شرایط مطلوب‌تر و بهتر شود.  

سفیر کشورمان در عراق برخی چالش‌ها درارتباط با مراسم اربعین درسال‌های آینده و راهکارهای پیشنهادی را برشمرد و تصریح کرد: درکنار فرهنگ سازی و با رعایت آداب زیارت همه باید تلاش کنند تا اربعین خوب، موفق، ایمن، معنوی و عرفانی برگزار شود. 

این گزارش حاکیست در پایان این دیدار سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت به بیان وظایف و مسئولیت های این سازمان در اربعین امسال پرداخت و از تلاش‌ها و پیگیری های سفیر کشورمان در خصوص تامین ارز حج و عمره از محل مطالبات کشورمان از عراق و انتقال آن به عربستان تقدیر کرد و گفت: درتلاش هستیم نسبت به تجمیع اطلاعات و آمار اقدام کنیم و با قرار گرفتن موضوع اربعین درجایگاه اصلی خود خدمت رسانی مناسب تر به زائران تدبیر و اجرایی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته